top of page
  • תמונת הסופר/תמיכל קירש

טיפול נטורופתי - קווים לדמותו

עודכן: 9 בפבר׳ 2022


מאת מיכל קירש © 2019 Kirsh Michal

טיפול נטורופתי - קווים לדמותו.


נטורופתיה היא גישה טיפולית רב תחומית ברפואה טבעית. מי שעוסק באופן מוסמך בנטורופתיה, למד מגוון רחב של תחומי טיפול בהם טיפול תזונתי במחלות ותזונה בריאה ומבריאה, רפואת צמחים, טיפולי מגע שונים כמו רפלקסולוגיה, עיסוי ושיאצו, וטיפולי גוף-נפש שונים, בינהם פרחי באך, דמיון מודרך ואחרים.

בסופו של יום, כל אחד מאיתנו הנטורופתים, בהתאם לתפיסת עולמו ונטיות לבו ואישיותו, משתמש בקליניקה בשילוב כלים ייחודי מתוך הארסנל הזה. התוצאה היא שטיפול נטורופתי נראה קצת שונה בין המטפלים השונים.

עם זאת ישנו מכנה משותף מרכזי בתפיסת העולם הנטורופתית. אנו מאמינים כי ישנו קשר הדוק ויחסי גומלין בין מצבנו הנפשי-רגשי-מנטלי, לבין מצבנו הבריאותי. ישנו גם קשר אדוק בין אורחות החיים שלנו, שכוללים דפוסי תזונה, פעילות גופנית ודפוסי שינה ועבודה, לבין מצבנו הבריאותי. וכמובן, ישנו גם קשר סביבתי המשפיע על מצבנו הבריאותי, בין אם מדובר בעונות השנה ומזג האוויר, פריחות צמחים עונתיות, חומרי הדברה וגורמים רבים נוספים.

מעל הכל, אנו מאמינים שלפחות עד רמה מסויימת, יש לנו את היכולת להשפיע על מצבנו הבריאותי באמצעות עבודה על מרכיבים אלו, בין אם דרך שינוי אורחות חיים או דרך חיזוק הגוף והנפש, כל מטפל בדרכו.

טיפול נטורופתי מתאים למגוון רחב של בעיות, ביניהן הפרעות משקל, דימוי גוף ודפוסי אכילה, בעיות שומנים בדם, סוכרת, יתר לחץ דם, כיבים, מחלות מעי דלקתיות והפרעות שונות במערכת העיכול, אבני מרה, הפרעות מחזור, היעדר וסת ובאופן כללי בריאות האישה, בעיות פריון בקרב נשים וגברים, דיכאון, חרדות והפרעות שינה, אקנה, אלרגיות, מגרנות, סרטן, ועוד ועוד.

טיפול נטורופתי יתאים גם למי שפשוט מעוניין ללמוד כיצד לשמור על אורח חיים בריא, עד כמה שניתן במסגרת החיים התובענים במאה ה-21.


559 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page